User uShare Login | Register
Login
Register

Along with posting photos, videos, and stories, your uShare account lets you post Classified Ads, recipes on What's For Dinner, and Announcements.


69° View Weather Current Conditions Sioux Falls Change Location
Set Weather Options

RADAR LOCATION

TEMPERATURE LOCATION

KELOLAND.com Corrections

KELOLAND News and KELOLAND.com welcome corrections submitted by readers.  Significant errors will be corrected in a clear and timely manner because our goal is always to be accurate.  Please submit any concerns to corrections@keloland.com.

  • 07/22/2017 - Billy Bob Thornton was not in the 1996 film "Fargo." (Go to story)
     
  • 07/14/2014 - Ahlers Clocks is still in business, operating in the LeMars area. Customers can call 605-361-8463 to schedule a service call in either Sioux Falls or LeMars. (Go to story)
     
  • 07/14/2014 - A misspelling in the third paragraph was corrected. (Go to story)
     
  • 07/11/2014 - The headline named the wrong town. The incident occured in Akron, IA. (Go to story)
     
  • 07/10/2014 - A spelling error was corrected in a quote from Dr. Jeff Anderson. (Go to story)
     
  • 07/09/2014 - The length of time since the start of Pat Patterson's career was miscalculated. He started in the film business 70 years ago. (Go to story)
     
  • 07/04/2014 - The attribution of a Sanford Health employee was corrected. Vanessa Ferguson is a clinical psychologist at Sanford Health. (Go to story)
     
  • 06/11/2014 - This story was corrected to remove a reference to Google's Project Loon balloon project. The two programs are not related. (Go to story)
     
  • 05/21/2014 - A factual error was corrected in this story.  The kids featured in the story do not get lunch for free during the school year, rather meals and snacks are provided during the school year.  (Go to story)
     
  • 05/08/2014 - The information in the last paragraph was changed to correct the attribution of the Sanford spokesperson. (Go to story)
     
  • 04/29/2014 - In a story about a man killed in a plane crash, the date of his funeral was corrected to Saturday. (Go to story)
     
  • 04/13/2014 - A spelling error was corrected in a story about Michael Myers. (Go to story)
     
  • 04/08/2014 - A spelling error was corrected in a story about Sioux Falls Election Day when a 's' was left off the word 'centers.' (Go to story)
     
  • 04/08/2014 - A misspelling was corrected from 'topographical' to 'typographical' in this story on a judge's ruling about a date discrepancy on the ballot.  (Go to story)
     
  • 03/20/2014 - In a story from the Associated Press, the wrong casino was listed. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 03/20/2014 - In a story from the Associated Press, the wrong team was listed as winning in the first sentence. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 03/20/2014 - In a story from the Associated Press, the incorrect amount was listed and has been corrected the first sentence. (Go to story)
     
  • 03/12/2014 - In a story from the Associated Press, the spelling of the word 'throne' was corrected.  (Go to story)
     
  • 03/04/2014 - A story on steps to take for financial happiness was updated to reflect that while Michael Finley taught financial literacy for 25 years, he now teaches it at University of Northern Iowa.  Also, you can get information on a test online but not take it.  (Go to story)
     
  • 03/01/2014 - In an Associated Press story about Public Utilities Commission vice chairman Chris Nelson, we incorrectly left 'vice' off his title. It's been corrected. (Go to story)
     
  • 02/21/2014 - In an Associated Press story, the number of people testifying in front of a committee about a bill that would repeal the death penalty was changed from two to three. (Go to story)
     
  • 02/21/2014 - A story about a water line break has changed to clarify that water was not flowing from the building, but instead it was flowing from the street into the building. (Go to story)
     
  • 02/19/2014 - This article misidentified a Bitcoin exchange founder who was arrested for drug charges and money laundering as a Bitcoin founder. The man arrested was not a founder of Bitcoin, but an exchange website known as BitInstant. (Go to story)
     
  • 02/19/2014 - The alleged victim of the rape was in jail for a probation violation, not a parole violation as was stated in the original version of the story. (Go to story)
     
  • 02/17/2014 - A sentence was corrected to say the temperature in the coolers was rising instead of dropping, in a story about the power outage in central Sioux Falls. (Go to story)
     
  • 02/13/2014 - The video version of a story about an Amber Alert issued in Rapid City includes a photo sent out by the Rapid City Police Department on Twitter.  The picture was taken by KOTA News. (Go to story)
     
  • 02/09/2014 - In a story featuring a Beatles memorabilia collector, the man's first name was misspelled.  It has been corrected.  (Go to story)
     
  • 02/02/2014 - In a story the Legislative Coffee, a grammatical error was corrected.
     
  • 01/29/2014 - In the HealthBeat story, it was incorrectly stated 40 days a week and has been corrected to 40 hours a week.
     
  • 01/23/2014 - In a story about Kristi Noem's roundtable discussion a word was left out of a quote. This has been corrected.
     
  • 01/19/2014 - In Sunday's Boredom Busters, the opening time of the Empire Mall was incorrectly listed. This has been corrected.
     
  • 01/15/2014 - In a story about the most expensive home in Iowa, the Realtor credited for the pictures has been corrected. (Go to story)
     
  • 01/14/2014 - In a story about a verdict returned against a carnival worker, the number charges that he was found guilty of was corrected.  (Go to story)
     
  • 01/12/2014 - In the story about Senate Bill 46, it was incorrectly stated that SD FACT was working with the Senate Committee on the bill. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 01/12/2014 - In a story about a graveyard tour, a misspelling was corrected. (Go to story)
     
  • 01/11/2014 - In a story about an assault, Merrill and Plymouth County were incorrectly listed. This has been corrected. (Go to story).
     
  • 01/09/2014 - The word eclectic was misspelled in a story about businesses along East 10th Street. (Go to story)
     
  • 01/09/2014 - A letter was left out of a store name in a story about it coming to the Empire Mall.  (Go to story)
     
  • 01/09/2014 - In a story about a missing girl being located by police, an omitted word was added in the last sentence and a spelling error was corrected.  (Go to story)
     
  • 01/8/2014 - The location of the third Qdoba in Sioux Falls was reported incorrectly. It has been corrected. (Go to story)
     
  • 01/05/2014 - The spelling of two words was corrected in this story about Nick's Hamburgers in Brookings.  Some additional words were removed as well. (Go to story)
     
  • 01/04/2014 - In a story about a three vehicle crash near Ipswich, Groton, SD was misspelled. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - In a story about a Sioux Falls man witnessing a deadly crash on New Year's Eve, a misspelling was corrected in the last paragraph. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - In a story about authorities in western South Dakota reacting to Colorado's new marijuana law, a misspelling was corrected in the last paragraph. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - In a story about the SDSU Women's Basketball team falling to Notre Dame, a misspelling in the headline was corrected. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - In a story about slick roads, the name of the Highway Patrol trooper was misspelled. It's been corrected. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - The spelling of the word 'commercial' was corrected in this story on building permit values in Sioux Falls.  In addition, the value of the building permits is $588.2 million, not billion as first reported. (Go to story)
     
  • 01/02/2014 - The spelling of the suspect's first name was corrected in this story.  (Go to story)
     
  • 01/01/2014 - In two stories about a woman killed in a car crash on New Year's Day. Tanya Sanchez' name was misspelled. It has been corrected. (Go to story, go to story
     
  • 12/27/2013 - A misspelled word in the headline of this story was corrected.  (Go to story)
     
  • 12/20/2013 - In a story about the missing woman from Woonsocket was incorrectly stated as women. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 12/19/2013 - In a story about the Minnehaha County Historical Society's Third Thursday Program honoring KELO's 60 year anniversary, Leo Hartig's name was misspelled. It's been corrected. (Go to story)
     
  • 12/18/2013 - In a story about vehicle collisions with bison at Wind Cave National Park, a misspelling was corrected in the fifth paragraph. (Go to story)
     
  • 12/17/2013 -  The spelling of the last name of the delivery driver in a story about UPS' busy day was corrected from McFarland to McFarlane.  (Go to story)
     
  • 12/12/2013 - In a story about Minnesota's minimum wage, economic researchers were listed as economists. This has been corrected. (Go to story)
     
  • 12/10/2013 - In a story about the results of the Tea School District bond issue, the numbers we reported incorrectly. We have corrected the numbers. (Go to story)
     
  • 12/09/2013 - The word 'amenities' was misspelled in an earlier version of the story about a new golf concept coming to Sioux Falls. (Go to story)
     
  • 12/8/2013  - In a story about water restrictions in Brandon due to a sewer lift station being down, the story was re-written for clarity and a misspelling was corrected in the second paragraph. (Go to story)
     
  • 12/7/2013 - In a story about a body found, the story listed it was located in the south-eastern part of the state. This has been corrected to south-western. (Go to story)
     
  • 12/6/2013 - In a story about a prostitution ring busted, U.S. Attorney Brendan Johnson's first name and title were missing. They have been added to the story. (Go to story)
     
  • 12/5/2013 - In a preview story about slick road conditions, the wrong day was used in the headline. It said it was Wednesday, but was supposed to be Thursday. This error was corrected.
     
  • 12/02/2013 - In a story about the open enrollment process, a misspelling in the first sentence was corrected. In addition, a statement regarding when the district will notify parents was clarified.  (Go to story)
     
  • 12/01/2013 - In a story about the Menno Grocery store growing, the wrong form of the word "its" was used four times. The errors have been corrected. (Go to story)
     
  • 11/30/2013 - In a story about the Christmas at the Mall, we corrected the first day amount total from $5000 to $500. (Go to story)
     
  • 11/28/2013 - In a story about The Summer Set on the American Pride float in the Macy's Thanksgiving Day Parade, the words 'Scottsdale' and 'coincidentally' were misspelled. They have been corrected. (Go to story)
     
  • 11/27/2013 - In a story about balloons for the Macy's Thanksgiving Day Parade, Raven clarified the four balloons highlighted are new to the parade this year. (Go to story)
     
  • 11/26/2013 - In a story about new mattress stores opening in Sioux Falls, the number of Mattress Firm stores was corrected.  The Mattress Firm website lists 700 stores in 23 states; the owner of the South Dakota franchise says the company now has more than 1,300 stores in 27 states. (Go to story)
     
  • 11/25/2013 - In an Associated Press story about South Dakota soldiers returning from overseas, the name of the base was corrected to Joint Base McGuire-Dix-Lakehurst. (Go to story)
     
  • 11/19/2013 - In a story about a KELOLAND woman remembering JFK, the wrong form of the word 'to' was used twice in the story and Mary Zabdyr's name was misspelled. These errors have been corrected. (Go to story)
     
  • 11/18/2013 - In a story about a deadly crash in Union County, authorities updated initial information to reflect that one of the women was wearing a seatbelt.  (Go to story)
     
  • 11/15/2013 - An error regarding the establishment of the Sioux Falls School District's IMDB was removed from this story.  (Go to story)
     
  • 11/15/2013 - The date of the Great American Smokeout was corrected to November 21.  (Go to story)
     
  • 11/14/2013 - In a story about a father pushing to get changes to DUI laws made, the word 'state' was misspelled; it has been corrected.  (Go to story)
     
  • 11/14/2013 - In a story about EROS analyzing devastation from a typhoon, a misspelling was corrected.  (Go to story)
     
  • 11/12/2013 - A story about the Sioux Falls School Board decision to not require high school students to say the Pledge of Allegiance was clarified to reflect that the board expanded the policy to include middle school students; the headline was also updated. (Go to story)
     
  • 10/31/2013 - In a story about EB-5, Richard Benda's name was reported incorrectly. It has been corrected. (Go to story)
     
  • 10/25/2013 - In a story about a possible attempted abduction, the word 'attempted' was added to the headline of the story to clarify. (Go to story)
     
  • 10/16/2013 - In a story about the debt ceiling, the last name of the SDBA President was misspelled.  He is Curt Everson.  (Go to story)
     
  • 8/14/2013 - In a story about deer hunting in Sioux Falls, a sentence has been removed to clarify the difference between feeding and baiting the deer. (Go to story)
     
  • 8/13/2013 - In a story about back-to-school shopping, the word 'midst' was misspelled.  It has been corrected.   (Go to story)
     
  • 8/10/2013 - In an Associated Press story about Sanford Underground Research Facility in South Dakota's Black Hills, the lab is seeking a $20 million budget for the next year. The South Dakota Science and Technology Authority Board has approved a $20 million lab budget for 2014 that includes $2 million in state funds from a prior state appropriation. (Go to story)
     
  • 08/07/2013 - In a story about a Watertown apartment compex catching fire, we first reported the complex was an assisted living facility. But, the facility is a senior living facility. (Go to story)
     
  • 07/31/2013 - In a story about storm damage on the Rosebud Reservation, the name of the Tribal President was misspelled in the script.  His name is Cyril Scott.  (Go to story)
     
  • 07/25/2013 - In a story about Brandon families having to leave their homes, it was first reported that it was because of a gas leak. After investigating, authorities say it was just sewer gas. There was no leak. (Go to story)
     
  • 07/01/2013 - In an Associated Press story about a rescue at Palisades State Park, it was first reported that the rescue happened in the Big Sioux River. It did not and has been corrected. (Go to story)
  • 06/29/2013 - In a story about concert competition, the spelling of 'border' was corrected. (Go to story)
  • 06/18/2013 - In an Associated Press story about the USDA awarding grants to South Dakota organization, the agriculture secretary name was spelt incorrectly. It has been corrected. (Go to story)
  • 05/23/2013 - The age of LeRoy Nye, a man who went missing in the St. Lawrence area was incorrectly reported. We first said he was 80-years-old. He is in fact 81-years-old. This has been corrected. (Go to storyGo to storyGo to story, Go to story, Go to story, Go to story, Go to story)
  • 03/03/2013 - In an Associated Press story about South Dakota ag department forums, the date and site of the meeting was incorrectly given. It has been corrected. (Go to story)
  • 02/16/2013 - In a story about the SDSU men's basketball team, the date for when they will play on ESPN2 was corrected.  SDSU plays Murray State on February 23, not February 13 as first reported. (Go to story)
  • 02/11/2013 - In a story about diversity in the Worthington School District, one of the groups was misspelled.  It has been corrected from 'Koran' to 'Karen.' (Go to story)
  • 02/08/2013 - In a story about jailbreaking your iPhone, a couple of points were clarified.  An earlier version of the script stated rooting your Android is irreversable.  It can be changed back to factory settings but is a complicated process.  The script was also updated to reflect that Brodie says the Apple update was in response to the new jailbreak program.  (Go to story)
  • 12/27/2012 - The spelling of a fire victim's name was incorrectly given by officials.  The girl's name is Alivia Coon, not Olivia Coon.  It has been corrected in stories where the incorrect spelling was used. (Go to story, Go to story, Go to story, Go to story, Go to story, Go to story)
     
  • 12/19/2012 - In a story the Watertown AT&T helping out an area organization the number of children the organization serves per week was incorrectly stated. It's 350, not 650. It's been corrected. (Go to story)
  • 12/18/2012 - In a story about when snow gates will go on the ballot, the wrong election was given. Snow gates will be on the 2014 spring election ballot, not the 2014 general election ballot. (Go to story)
  • 12/06/2012 - In an Associated Press story, the the AP incorrectly said the jail administrator's first name was Michelle. It's been correct to Melissa. (Go to story)
  • 12/06/2012 - In a story about the Artists Against Hunger event, the hours listed were incorrect.  The story has been updated to reflect the event is is Friday from 5 p.m. to 9 p.m. and Saturday 10 a.m